Bienvenido

Bienvenid@s al Blog del Área de Educación Física en la etapa de Educación Primaria.

A través de la Educación Física los estudiantes pueden disfrutar de la actividad física y tener la satisfacción del logro mientras desarrollan habilidades y actitudes positivas que mejoran su autoestima.

Welcome

Welcome to the Blog of the ​​Physical Education Area in Primary School

Through Physical Education the students can experience the joy of physical exertion and the satisfaction of achievement while developing skills and
positive attitudes that enhance self-esteem.

Recursos educativos para nuestra clase de Educación Física

Recursos educativos para nuestra clase de Educación Física
Educational resources for our PE class


Un Blog dedicado a que los alumn@s de este colegio puedan participar y practicar en el Área de Educación Física. El objetivo es ayudar a los alumn@s y, que esta herramienta les sirva de complemento escolar. También está destinado a cualquiera que lo quiera utilizar con fines educativos. Gracias a tod@s l@s que hacéis estas creaciones a disposición de todo el mundo.

miércoles, 21 de octubre de 2015

Improving our Speed

Types of speed


We all move at different speeds when we walk, run or make gestures:

1) Walking or running speed. This is the time it takes us to go from one place to another in the shortest time possible and where we can see four different phases:
- The reaction phase, which is the time it takes us to start moving.
- The acceleration phase, which is when we start moving faster.
- The maximum speed phase, when we are walking or running as fast as we can.
- The maintenance phase, which is the time we can keep up our maximum speed.

2) Reaction speed. Is the time it takes us to react when our senses capture an external stimulus and the following occurs:
- Our senses and nervous system react to the stimulus.
- We analyze and react to the stimulus in a short period of time.
- The nervous system sends an order to the muscles to make the movement we want to make.
- We carry out the movements we want to make.

No hay comentarios:

Publicar un comentario